Programa electoral 2022 ANPE Balears

9 E. Finançament del Sistema Educatiu 38. Complir amb el recollit en la Disposició Addicional Cinquena de la LOMLOE i que es destini, almenys, el 5% del PIB a educació, a més de fer extensible aquest compromís a totes les CCAA. F. Organització i funcionament dels centres educatius 39. Triar el model de jornada escolar que respongui millor als interessos de la comunitat educativa. 40. Retornar al claustre una major rellevància i capacitat de decisió, sent l’òrgan en carregat de nomenar, renovar i cessar l’equip directiu del centre i el decisori en totes aquelles qüestions que afectin directament o indirectament al procés d’ensenyança- aprenentatge. 41. Dotar al claustre de més competències per a resoldre els conflictes i imposar les correc- cions adequades des d’un vessant pedagògic, quan les conductes de l’alumnat perjudiquin la convivència escolar. 42. Crear en totes les Administracions Educatives les mateixes estructures departamentals per a l’organització i coordinació didàctica en els Instituts d’Educació Secundària, existint un departament per cada especialitat. 43. Desburocratització de la funció docent. Dotació de personal específic necessari per a la realització tasques administratives i reducció significativa del nombre de documents que els professors han d’emplenar. 44. Ensenyaments bilingües. En relació al bilingüisme és necessari establir uns requisits co- muns d’habilitació en tota Espanya, a fi de possibilitar la mobilitat interterritorial del profes- sorat. Els projectes bilingües i plurilingües que dissenyin les Administracions educatives seran de voluntària acceptació pels centres docent i hauran de comptar amb l’aprovació del Claustre. 45. Davant els nous criteris de promoció i titulació en l’ESO i en Batxillerat establerts en desen- volupament de la LOMLOE, exigim el suport de les Administracions educatives a les deci- sions que prengui el professorat, en tant no es reverteixin aquests criteris que des de ANPE critiquem. 46. Garantir l’autonomia dels centres a l’hora de determinar l’organització curricular per àmbits en Secundària. Programa electoral Eleccions sindicals 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE4NjI=