Programa electoral 2022 ANPE Balears

18 4. COSSOS DOCENTS: inclusió de tot el professorat de tots els cossos docents, amb titulació universitària, en el grup funcionarial A1, mantenint els cossos docents i establint mecanismes d’equiparació salarial per a aquells que no acreditin la titulació. 5. CONCILIACIÓ FAMILIAR I LABORAL DEL PROFESSORAT . És necessària una equiparació dels Permisos, llicències i excedències del professorat en tot l’Estat, a més de posar fi a la discrimi- nació existent amb altres empleats públics. També exigim l’establiment d’ajudes socials per al professorat com a matrícula gratuïta en totes les titulacions universitàries i els centres de règim especial i, ajudes de guarderia, menjador i d’estudis per als nostres fills, etc. 6. FORMACIÓ INICIAL I PERMANENT DEL PROFESSORAT. Una formació inicial i requisits per a impartir docència similars en tots els cossos docents que permeti la integració de tots ells en el més alt grau funcionarial. Respecte a la formació permanent del professorat , ha de ser gratuïta i en horari lectiu. 7. SISTEMA D’ACCÉS ALS COSSOS DOCENTS . És necessari anar a un sistema de concurs- opo- sició més objectiu, amb temaris oficials amb contingut, no mers títols de temes, i proves més objectives. Amb una valoració de l’experiència docent fins al màxim permès per la legalitat i eximir de la fase de pràctiques a aquells docents que ja han exerceix do la seva labor docent com a interins durant un temps mínim. 8. MOBILITAT DEL PROFESSORAT. A més de les convocatòries de Concurs General de Trasllats de caràcter estatal, es regulin convocatòries de comissions de servei, vàlides per a tot el territori nacional i de “concurset” 9. CARRERA PROFESSIONAL I JUBILACIÓ ANTICIPADA. És imprescindible regular una carrera professional, amb reconeixement econòmic i administratiu, basada en criteris objectius. Cal potenciar la convocatòria en totes les CCAA de places d’accés a càtedres fins a arribar al 30% de la plantilla. És imprescindible també fixar un model de jubilació anticipada amb caràcter específic al nostre sector i assegurar la seva continuïtat. 10. PLA DE MILLORA DE LA CONVIVÈNCIA I AUTORITAT DOCENT. És necessari establir un Pla de millora de la convivència en els centres que serveixi de marc per a totes les CCAA, a més d’una normativa nacional amb rang de Llei que desenvolupi el reconeixement d’autoritat pública del professorat en l’exercici de la seva funció. 11. PAPER DELS CLAUSTRES. Els Claustres han de recuperar el seu protagonisme i assumir més competències en el govern i presa de decisions dels centres educatius, per exemple elegint i aprovant les renovacions del director/a. 12. REDUCCIÓ DE LA BUROCRÀCIA. Cal reduir dràsticament la burocràcia que sofrim els docents que no ha parat d’augmentar en els últims anys, fonamentalment en el moment actual amb el desenvolupament de la LOMLOE, ara més que mai és necessari exigir menys burocràcia i més docència.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE4NjI=