Programa electoral 2022 ANPE Balears
12 2. Principals reivindicacions per col·lectius docents A. Professorat d’Educació Infantil 67. Reducció de l’horari lectiu a totes les CCAA a un màxim d 23 períodes lectius. 68. Reducció de les ràtios a: Primer ciclo: – 0-1 any: 5 – 1-2 anys: 8 – 2-3 anys: 12 Segundo ciclo: – 3 anys: 15 – 4 anys: 18 – 5 anys: 18 69. Desenvolupament de la Disposició Addicional Tercera de la LOMLOE: increment de l’oferta de places públiques en el primer cicle d’educació infantil amb la corresponent dotació de docents especialistes en els centres que imparteixen aquest Primer Cicle. Hauria d’haver-hi un docent de educació infantil per cada unitat, a més de la resta de professionals no docents necessaris per al caràcter assistencial que complementa al caràcter educatiu d’aquest cicle. 70. Dotació de mestres especialistes d’Infantil, Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge, com a suport per a una òptima detecció i atenció precoç individualitzada dels problemes d’apre- nentatge de l’alumnat. I també com a suport per a aquesta Etapa, per a ajudar en el procés de lecto-escriptura i donar una millor atenció a totes les necessitats específiques. 71. Personal auxiliar no docent d’ajuda a l’autonomia personal de l’alumne. 72. Servei d’infermeria escolar en tots els centres. B. Professorat d’Educació Primària: 73. Reducció de l’horari lectiu en totes les CCAA a un màxim de 23 períodes lectius. 74. Ràtio màxima de 20 alumnes per aula. 75. Dotació de professorat suficient per a realitzar els desdoblaments i suports necessaris en les matèries troncals. 76. Implantació de programes de reforç en els últims cursos, amb professorat de suport, per a afa- vorir el trànsit a Secundària i en els primers cursos de Primària per a l’adquisició de les habilitats i destreses bàsiques, així com l’adaptació a l’Etapa. 77. Servei d’infermeria escolar en tots els centres. C. Professorat d’Educació Secundària: 78. Reducció de l’horari lectiu en totes les CCAA a un màxim de 18 períodes lectius. 79. Ràtio màxima de 25 alumnes per aula en ESO i Batxillerat. 80. Creació i consolidació de les especialitats de Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge en l’Ensenyament Secundari. 81. Convocatòries d’accés als Cossos de Catedràtics, fins a cobrir el 30% de les plantilles. 82. Servei d’infermeria escolar en tots els centres. Reivindicacions de ANPE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODE4NjI=