Programa electoral 2022 ANPE Balears

11 Programa electoral Eleccions sindicals 2022 53. Mobilitat. Concurs General de Trasllats. Publicació i adjudicació de totes les vacants exis- tents. Instruccions i/o acords per a constituir plantilla orgànica en els centres que mini- mitzi la diferència entre la plantilla real i l’orgànica perquè surti el major número de places disponibles al CGT i se de major estabilitat a la plantilles. Estandardització de barems, amb la unificació de qüestions i criteris a baremar a nivell nacional. Homogeneïtzar des del Ministeri que especialitats són vàlides per a accedir a les places d’àmbits dependents dels departaments d’orientació i dels àmbits dels ensenyaments d’adults perquè no hi hagi diferències entre CCAA. 54. Mobilitat. “Concurset” i comissions de servei . Des de ANPE reivindiquem el dret dels fun- cionaris amb destinació definitiva a sol·licitar anualment un destí provisional, a través d’un procediment especial o “concurset”. Perquè aquest sigui efectiu, el professorat sol·licitant ha de tenir un caràcter preferent sobre altres col·lectius que concorren al procediment d’ad- judicació de destins provisionals. D’altra banda, és necessari l’establiment d’uns criteris iguals en totes les CCAA per a les comissions de servei i que permetin la mobilitat del pro- fessorat definitiu sobre la base d’aquests criteris. 55. Expectatives i/o provisionals . Quant a aquest col·lectiu reivindiquem la continuïtat en el seu destí mentre no l’ocupi un definitiu, possibilitat de participar en el CGT per a anar a altres CCAA després de dos anys sense obtenir destí en la qual pertany. I. Reivindicacions per a la millora de la Convivència Escolar 56. Que s’estableixi un Pla per a la millora de la convivència escolar a nivell estatal que després sigui concretat en les CCAA. 57. Que s’arbitrin quantes mesures facilitin la interacció entre família i escola: conciliació d’ho- raris, permisos per a resoldre assumptes escolars, ajustos de l’horari dels centres al de les famílies, etc. 58. Que les Administracions Públiques es comprometin a intervenir mitjançant campanyes ’’imatge positiva sobre la labor docent. 59. Que el professorat es vegi oficialment recolzat quan prengui decisions immediates per a frenar les conductes contràries a les normes de convivència. 60. Que es faciliti la posada en marxa d’aules de la convivència en els centres que ho requerei- xin, amb la finalitat que uns equips multidisciplinaris abordin la problemàtica individual dels alumnes conflictius. 61. Que s’actualitzi la normativa sobre convivència escolar en totes les comunitats autònomes, establint un nou sistema sancionador àgil i desburocratitzat, basat en el principi d’immedia- tesa i adequat a la naturalesa dels actes de violència o indisciplina que es cometin. 62. Que les Administracions Educatives garanteixin la defensa i protecció jurídica del professorat. 63. Que les víctimes de violència o assetjament escolar gaudeixin d’una atenció preferent per part de les Administracions Públiques. 64. Establiment de “protocols de custòdia de menors”. 65. Instar a tots els estaments socials a arbitrar totes les mesures que facilitin la interacció entre família i escola: conciliació d’horaris, permisos per a resoldre assumptes escolars, ajustos de l’horari dels centres al de les famílies. 66. La garantia de defensa i protecció jurídica del professorat.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE4NjI=