Programa electoral 2022 ANPE Balears

Reivindicacions de ANPE DE CARÀCTER GENERAL G. Accés a la Funció Pública Docent ANPE sempre ha apostat per negociar amb el Ministeri d’Educació i FP, un sistema raonable que permeti donar una sortida satisfactòria al col·lectiu de professors interins dins del marc legal, amb un accés lliure, en condicions d’igualtat, mèrit i capacitat, amb les següents característiques: 47. En la fase d’oposició s’han de revisar, modificar i actualitzar els actuals temaris, que han de deixar de ser simples epígrafs de temes a desenvolupar i dotar-los de continguts, perquè quedi clar que coneixements ha de tenir i acreditar un docent d’una determinada especia- litat. Això ajudarà en l’establiment d’unes proves objectives que valorin adequadament als opositors i ajudin en la correcció de les mateixes als membres dels tribunals. 48. En la seva fase de concurs, el procediment selectiu haurà de tenir en compte, de manera preferent, l’experiència docent prèvia en els centres públics de la mateixa etapa educativa, així com la valoració de la seva formació acadèmica i permanent, fins als límits legals permesos. 49. Respecte a la fase de pràctiques, exigim que: – Que s’ofereixi el suport necessari al professorat que exerceixi la funció tutorial. – Que es permeti la seva convalidació mitjançant l’acreditació de l’experiència docent com a interí en el cos corresponent. 50. Finalment, reivindiquem que totes les Comunitats Autònomes compleixin amb la seva obli- gació de convocar l’accés als diferents Cossos de Catedràtics, fins a arribar al 30% de la plantilla que contempla la LOE i que la LOMLOE no va modificar. H. Mobilitat – Carrera Professional 51. Promoció professional . Desenvolupament d’una carrera professional, tant vertical com ho- ritzontal i administrativa, en el marc d’un Estatut de la Funció Pública Docent. 52. Manteniment dels diferents cossos docents , amb caràcter estatal, inclosos tots ells en el Grup A1 de retribucions, una vegada els requisits mínims d’accés siguin comuns a tots. 10

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE4NjI=